نکاتی درباره انواع شنا

مطلب از تندیس کوروشی

نکاتی درباره انواع شنا

آب متحد طبیعی ما در ورزش است. آب وزن بدن را سبک می‌کند،‌ جریان خون را تحریک می کند، از ما در مقابل آسیب‌ها محافظت‌ می‌کند، و روحیه ما را بالا می‌برد. آب به طور همزمان آنقدر مقاومت در برابر ما ایجاد می‌کند که به ما امکان می‌دهد عضلات‌مان را به کار اندازیم. بنابراین تعجبی ندارد که شنا کردن یکی از پرطرفدارترین راه‌ها برای حفظ - یا بازیابی- آمادگی جسمی و روانی است.

 

آب چطور بر ما اثر می‌گذارد؟

داستان غوطه‌ور شدن ارشمیدس در وان حمام بیانگر آن است که چرا ما از همان لحظه‌ای پا به درون استخر می‌گذاریم‌، منافع ورزش در آب را دریافت می‌کنیم. همان‌طور که مشاهده ریاضی‌دان باستانی یونانی نشان داد، نیروی بالابرنده‌ای بدن غوطه‌ور‌شده در آب وارد می‌آید، معادل وزن آب است که هنگام غوطه‌وری جابه‌جا می‌شود. این نیرو که به نام "نیروی شناوری" خوانده می‌شود، باعث می‌شود ما درون آب احساس سبکی کنیم. افرادی که بدن‌شان تراکم کمتری نسبت به آب دارد- یعنی افراد چاق که نسبت بالاتر چربی در مقابل عضله و استخوان دارند- با کمترین تلاشی روی آب شناور می‌مانند

دسته ها: آموزش شنا
کلمات کلیدی:
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
چاپ

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید