گفتمان

نظرات خوب بچه های تیم در مورد تمرینات روز پنج شنبه 7,13, 95

دسته ها: گفتمان
کلمات کلیدی:
چاپ

مدیر گفتمان سایتمدیر گفتمان سایت

سایر نوشته ها توسط مدیر گفتمان سایت

19 نظر در مطلب "نظرات خوب بچه های تیم در مورد تمرینات روز پنج شنبه 7,13, 95" ثبت شده است

بهار تقوی

1396/07/13 08:34 ب.ظ

با سلام وخسته نباشید خدمت شما

ما امروز بعد ازطناب زدن 200 متر وارم رفتیم.


بهار تقوی

1396/07/13 08:36 ب.ظ

بعد واترپلو بازی کردیم.بازی خوب و دوستانه ای بود. من دفاع تیم اتنا بودم. و ما بردیم.


بهار تقوی

1396/07/13 08:38 ب.ظ

من واترپلو را خیلی دوت دارم.

و خیلی خوشحالم دارم در آن پیشرفت می کنم.


بهار تقوی

1396/07/13 08:40 ب.ظ

بعد ما رکورد های 100 مترو 66 مترو 33 متر تخصص اول و دوم را دادیم.


بهار تقوی

1396/07/13 08:44 ب.ظ

چهار نوع شنا برای چهار نوع افراد

شناگران برای به جلو حرکت کردن باید بر مقاومت آب، و نیز اصطکاک آبی که بر روی آنها جریان دارد، غلبه کنند. آنها همچنین مجبورند با جریان‌های گردابی ناشی از حرکت سایر شناگران مواجه شوند. هر چهار نوع پایه شنا که در زیر ذکر شده‌اند، به وسیله فیزیولوژیست‌های ورزشی مورد بررسی و اصلاح قرار گرفته‌اند تا میزان مقاومت آب را به حداقل و میزان بالا ماندن شناگر را به حداکثر برسانند. ممکن است این تکنیک‌ها اندکی با آنچه شما در کودکی آموخته‌اید، اندکی متفاوت باشند، احتمال دارد شما یک از نوع شنا بیش از انواع دیگر لذت ببرید.


بهار تقوی

1396/07/13 08:45 ب.ظ

شنای کرال

- در حالیکه دست‌تان از میان آب می‌گذرانید، دست باید الگویی مانند یک S تغییر شکل‌یافته را دنبال کند.

- کشش دست‌تان باید در حالیکه از میان می‌گذرد، شتاب پیدا کند. با ضربه‌ای محکم پایان یابد.

- از آنجایی که ساق‌ پاهای شما در مقایسه با بازوها نیروی رانشی چندانی تولید نمی‌کند، حرکت شلاقی پاها - پاها به طور مستقیم در پشت بدن قرار دارند و نسبت به سطح بدن به بالا و پایین ضربه می‌زنند- که در زیر سطح آب انجام می‌شود، عمدتا برای بالا نگهداشتن لگن و حفظ تعادل به کار می‌رود. شلپ شلپ نکنید.

- لگن و تنه‌تان را طوری بچرخانید تا آب را بشکافید. مربیان شنا اغلب می‌گویند کلید یک کرال خوب حرکت لگن است.

- سرتان را بیش از حد از آب بیرون نیاورید. هنگامی که به جلو حرکت می‌کنید،‌ سرتان آب را به کناری می‌راند،‌بنابراین فضا برای تنفس کردن به وجود می‌آید.


بهار تقوی

1396/07/13 08:47 ب.ظ

شنای قورباغه

- این نوع شنا کم‌فشارترین شنا برای اغلب افراد است.

- شنای قورباغه ممکن است برای افرادی که دچار مشکلات زانو یا پشت هستند، مشکل باشد. آهسته کردن سرعت ضربه‌زدن و کاهش اسنپ ممکن است به این افراد کمک کند.

- حرکات دست و پاهای‌تان را کنترل کنید. بسیاری از افراد دست‌های‌شان را بیش از حد لازم از بدن دور کنید.

- به طور ایده‌آل بدن شما باید به مسیری مارپیچی به سمت بالا و پایین را بپیماید، به این نحو که سر و تنه شما بالا بیاید و نیمه پایینی بدن آن را دنبال کند.


بهار تقوی

1396/07/13 08:48 ب.ظ

کرال پشت

- شنای کرال پشت مقدماتی مانند شنای قورباغه است، اما صورت فرد به جای رو به پایین بودن، رو به بالا است،‌ همچنین این شنا را می‌توان شکل به پشت خوابیده کرال شکم خواند.

- در شنای کرال پشت تنفس آسان‌تر است، زیرا دهان و بینی شما از آب جداست، اما این مشکل را هم دارد که نمی‌توانید ببینید به کجا می‌روید.

- مانند کرال شکم، کلید این نوع شنا چرخاندن تنه و مفاصل لگن است.

- در انجام کرال پشت، هنگام حرکت‌دادن دست‌ها به عقب درون آب، بازوهای‌تان باید در محل آرنج خم شده باشد. بسیاری از افراد به اشتباه در حین حرکت بازوهای‌شان را راست نگاه می‌دارند.


بهار تقوی

1396/07/13 08:54 ب.ظ

استارت پروانه

استارت پروانه، شبیه به استارت کرال سینه است.

وضعیت بدن

وضعیت بدن درشنای پروانه از بعضی لحاظ به کرال سینه شباهت دارد با این تفاوت که حرکت دست‌ها و پاها تک تک انجام نمی‌شوند بلکه هر دو دست با هم و هر دو پا با هم حرکت را انجام می‌دهند. شناگر به شکم روی آب قرارمی گیرد و سعی می‌کند نیروی مقاوم را با پایین گرفتن سر، بالا بردن نسبی پاها، کاهش حرکت‌های بدن به سمت بالا و پایین عمل کشش و خروج از آب را انجام می‌دهند و کنترل حرکت بدن درحین اجرای هر دو مرحله یا هر یک از آنها کار مشکلی است، لذا شناگر باید سعی کند همواره در طی یک دوره کامل حرکت، حالت افقی بدن خود را حفظ کند. حرکت همزمان دو دست در این شنا برای شناگر یک مزیت نیز به همراه دارد و آن اینست که دیگر وی نگران حالت عدم تعادل یا چرخش پای مخالف به خاطر حرکت دست مخالف نمی‌باشد و درنتیجه نیروی مقاوم از این نظر افزایش پیدا نمی‌کند.

وضعیت سر

حرکات سر که حرکت موجی بدن را موجب می‌شود باید آرام باشد.

شناگر قبل از اتمام مرحله پیشران دست و زمانی که سر متمایل به بالا می‌شود و چانه در سطح آب روبه جلو حرکت می‌کند، عمل نفس‌گیری را انجام می‌دهد .

همچنان که دستها برمی‌گردند (مرحله استراحت)، سر حرکت رو به پایین خود راشروع می‌کند و حرکت با ورود دستها به آب کامل می‌شود تا اینکه بدن به حالت کشیده (خطی) درآید.

عملکر پا

پا زدن دراین شنا درعمل شبیه پا زدن در کرال سینه است، با این تفاوت که دراین جا هر دو پا همزمان با هم حرکت می‌کنند، بنابر این تعداد ضربه‌های پا درطی یک دور شنای پروانه به طور عمومی از کرال سینه کمتر می‌باشد. درحالی که بدن کشیده درسطح آب قرار دارد، باسن قدری خارج از آب قرار می‌گیرد. دراین حالت پاها بسته و در حدود ۳۰ سانتی متر در زیر آب است. هنگام به حرکت درآوردن ساق پا، باسن قدری به داخل آب کشیده می‌شود، درهمین حال به دلیل خم شدن مفصل لگن خاصره، ران نیز کمی به داخل آب کشیده می‌شود. دراین موقعیت کف پا به طرف سطح آب به حرکت در می‌آید که نهایتاً در قسمت پشت زانو، درمفصل زانو، زاویه ۹۰ درجه ایجاد می‌شود، درچنین حالتی جلوی ساق پا و روی پا به طرف پایین و عقب، فشار بر آب وارد می‌کنیم که درنتیجه منجر به پیشروی و شناورشدن شناگر در سطح آب می‌شود.

کرستن (kersten) اثر دو نوع ضربه دلفین را مورد بررسی قرار داد – ضربه الف: ( حداکثر عملکرد زانو- حداقل مفصل ران ) و ضربه ب: ( حداکثر عملکرد ران – حداقل عملکرد مفصل زانو ) را در مسافت ۱۰ یارد با یکدیگر مقایسه کرد. وی به این نتیجه رسید که اجرای کامل حرکت با ضربه (الف) بود.

حداکثر حرکت مفصل زانو حداقل مفصل ران = نتیجه بهتر

توجه: شناگران نباید پاها را صاف نگاه داشته و با باسن و کمر ضربه بزنند.

۱- پاها در پایین‌ترین مرحله ضربه خود حدود ۶۰ سانتی متری عمق آب قرار می‌گیرند، ولی باسن در سطح آب باقی می‌ماند.

۲- پاها به طرف بالا آمده بدون اینکه شکستگی در ناحیه زانو دیده شود . این حرکت بسیار مفیدی است که درشناگران با پاهای قوی مشاهده می‌شود البته در این حرکت هیچ نشانه‌ای از پیشروی وجود نخواهد داشت .

۳- حرکت پاها در حال کشیده بودن به طرف بالا ادامه دارد و این عمل باعث پایین رفتن باسن می‌شود .

۴- قسمت بالائی پاها (ران‌ها) شروع به ضربه زدن به طرف پایین می‌نماید و قسمت پایینی رفتنش را به طرف بالا ادامه می‌دهد چنین حرکتی ترکیبی به علت وجود شکستگی در مفصل زانو بوجود می‌آید .

۵- سرعت پایین رفتن قسمت بالائی پاها (ران‌ها) بیشتر شده و با افزایش شکستگی مفصل زانوها، پنجه، مچ و کف پا تا حدود سطح آب بالا می‌آید . باسن در این حالت در پایین‌ترین سطح خود نسبت به سطح آب قرار دارد .

۶- زانو در این حالت حدود ۹۰ درجه می‌باشد و در اینجاست که پنجه کشیده شده و آماده ضربه و حرکت به طرف پایین است.

۷- در این زمان با زدن ضربه نیروی پیش برنده پاها تولید می‌شود. سرعت حرکت ضربه به پایین در حدود دو برابر سرعت بالا آوردن پا است . این در حالی است که مفصل مچ پا کشیده شده و سرپنجه‌ها به طرف داخل متمایز گشته‌است و در این حالت است که اهمیت مچ پاهای کشیده شده و مفصل قابل ارتجاع و انعطاف مچ پا معلوم می‌شود


بهار تقوی

1396/07/13 08:57 ب.ظ

با تشکر از مربیان عزیز خانم حسین زاده و سارا جون و هم تیمی های عزیزم


هانا مروتي

1396/07/15 04:21 ب.ظ

باسلام

ما در روز پنج شنبه اول وارم رفتيم كه خيلي خوب بود و بعد تمريناتيانجام داديم كه من از خودم راضي بودم


هانا مروتي

1396/07/15 04:29 ب.ظ

و بعد واتر پلو بازي كرديم كه خيلي خوب بود و ما برديم 🏆🏆🏆💪🏼💪🏼🌸


یگانه قاسمی

1396/07/15 06:07 ب.ظ

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت مربی خوبم ودوستان مهربانم🏊🏊بعداز طناب زدن 200متر وارم رفتیم


یگانه قاسمی

1396/07/15 06:10 ب.ظ

البته ما امروز واترپلو هم بازی کردیم بازی خوب وبسیار جدی بود و من در حمله ی تیم رومیصا بودم


یگانه قاسمی

1396/07/15 06:15 ب.ظ

متاسفانه تیم ما باخت ولی همه ی ما بچه‌ها برای مسابقات خود مان را آماده کرده ایم


یگانه قاسمی

1396/07/15 06:17 ب.ظ

بعد کمی هم رکورد گیری کردیم ومن از رکورد هایم راضی بودم ممنون از زحمت های مربی عزیزم🏊🏊🏊🏊


هانا مروتي

1396/07/15 08:32 ب.ظ

من در حمله بازي كردم ، كه در تيم آتنا بودم 🙂

بازي خيلي خوبي بود و من لذت بردم 👍🏻 و البته كمي نفس گير 😋😋😋


هانا مروتي

1396/07/15 08:34 ب.ظ

و بعد ركورد گيري كرديم كه من خيلي از ركورد هايم راضي بودم و احساس مي كنم پيشرفت كردم 👌🏻👌🏻👌🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻


هانا مروتي

1396/07/15 08:36 ب.ظ

من تشكر مي كنم از مربي عزيزم خانم حسين زاده و ساراجون كه خيلي براي ما زحمت مي كشند و اميدوارم قدر زحمات اين عزيزان رو بدونيم 🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻💋💋💋❤️❤️❤️💋💋💋❤️❤️❤️🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر