اخبار و مطالب شنا

برگزاری مسابقه واترپلو دختران در مجموعه شهربانو

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ تیم‌ ملی شنای ایران پس از ماه‌ها تمرین مستمر در ایران و یک اردوی یک ماهه در شهر دبرسن مجارستان، صبح امروز (دوشنبه) برای شرکت در مسابقات کسب سهمیه المپیک وارد بوداپست شد.

جمال چاوشی فر، مهدی انصاری، آرشام میرزایی، احمدرضا جلالی و آریا نسیمی شاد زیر نظر خشایار حضرتی در کمپ تمرینی دبرسن (دومین شهر پرجمعیت مجارستان) حضور داشتند. عباسعلی کشتکار سرمربی تیم ملی هم در بوداپست به ملی پوشان اضافه شد تا کاروان شنای ایران با ترکیب کامل برای کاهش رکوردهای ملی و حضور در المپیک ریو تلاش کند.

شناگران ایران طبق برنامه قبلی پس از استراحتى کوتاه، فردا تمرینات خود را از سر میگیرند تا با آمادگی کامل مسابقات را آغاز کنند.

رقابت های انتخابی از ۲۹ ژوئن تا دوم جولای ۲۰۱۶ ( ۹ تا ۱۲ تیر ۱۳۹۵) برگزار می‌شود و ملی‌پوشان مسیر طولانی خود را برای ورود به المپیک به سرانجام می‌رسانند.

نخستین دوره هم اندیشی مدرسان شنا در سال ۱۳۹۵ در روز های شنبه و سه شنبه (۱۱ و ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵) در محل سالن جلسات دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی واقع در خیابان مفتح جنوبی، خیابان ورزنده برگزار خواهد شد. تدریس در دوره های عملی مربیگری شنا در سال ۱۳۹۵ منوط به گذراندن این دوره است.

مدرسان گرامی برای شرکت در این دوره به دو گروه تقسیم شدند. گروه نخست روز شنبه و گروه دوم روز سه شنبه در محل دوره حضور می یابند.

مطلب از مهرسا شفیعی

ورزشكار زن ايرانى

مطلب از ساناز


شنا یکی از بهترین ورزش هاست و علاوه بر تندرستی، اعتماد به نفس فرد را نیز بالا می برد. سوخت کالری: اگر شنا منظم و با سرعت انجام شود، ساعتی حدود ۱۰۰ کالری می سوزاند، تنها ورزش قابل مقایسه که همین میزان کالری را می سوزاند، دو است. درگیری همه عضلات:شنا همه عضلات بدن را درگیر می کند به ویژه عضلات دست و پا، این ورزش علاوه بر آب کردن چربی ها عضلات را نیز تقویت می کند. تنظیم میزان ضربان قلب: شنا نوعی ورزش هوازی است که سلامت سیستم گردشی به ویژه عضله قلب را افزایش می دهد. با ادامه دادن این ورزش به مرور زمان استقامت قلب و ریه بالا می رود که برای بدن مفید است. ورزشی مشابه مدیتیشن:این ورزش نوعی مدیتیشن به حساب می آید. نتایج بررسی ها نشان می دهد؛ شنا کردن به طور منظم، برای سلامت و عملکرد مغز و ذهن مفید است و استرس را کاهش می دهد. شکل دادن بدن:شنا تاثیر چشمگیری روی بهبود ظاهر بدن دارد. عضلاتی که هنگام شنا کردن به کار برده می شود فرم می گیرد سایز لگن، پا و کمر کم می شود و به فرد ظاهر جوان و سالم می بخشد

مطلب از مبینا احمدوند


واترپلو ورزشی آبی و تیمی است. بنابراین از یک طرف باعث بروز آثار ورزش شنا می‌شود و از طرف دیگر اثر مفید ورزش‌های توپی را به همراه دارد. بازیکنان این رشته باید از قدرت و سرعت بالایی برخوردار باشند. در این ورزش تمام اعضای بدن مانند یک زنجیر عمل می‌کنند. یعنی ورزشکار باید از تمام عضلات خود کمک بگیرید تا بتواند نیروی لازم را به توپ وارد کند. اعضای مختلف بدن مثل دست‌ها، لگن و پاها باید بتوانند حرکات چرخشی خاصی را انجام دهند. بنابراین علاوه بر قدرت، انعطاف پذیری نیز در این ورزش لازم و ضروری است. بعضی از حرکات باعث می‌شوند سرعت توپ افزایش یابد مثل چرخش مناسب در ناحیه کمر و شانه و همچنین قدرت به عقب بردن بازوها و آرنج و توانایی خم کردن مچ دست. به دست آوردن مهارت در این زمینه‌ها نیاز به تمرین فراوان دارد. بازیکنان علاوه بر قدرت و انعطاف پذیری باید از تمرکز کافی و قدرت طراحی نقشه برای تمرکز بر حریف هم برخوردار باشند. بنابراین به طور خلاصه می توان گفت که ورزش واترپلو دارای اثرهای مفید زیر است: افزایش قدرت بدنی به خصوص در ناحیه عضلات ران، بازوها و مچ دست