دات نت نیوک

گفتمان

نظرات خوب بچه های تیم درباره تمرینات روز یکشنبه ۱۳ بهمن

دسته‌ها: گفتمان
کلمات کلیدی:

مدیر گفتمان سایتمدیر گفتمان سایت

سایر نوشته ها توسط مدیر گفتمان سایت

تماس با نویسنده
Avatar image

باران عزیزی

1398/11/13 06:48 ب.ظ

سلام امروز برای شروع ۲۰۰ متر وارم رفتیم.


Avatar image

باران عزیزی

1398/11/13 06:49 ب.ظ

بعد چند تا ۱۰۰ متر با مهتاب جون تمرین کردیم


Avatar image

باران عزیزی

1398/11/13 06:49 ب.ظ

بعدش با ثمین جون اول ۱۰۰ متر قورباغه رفتیم


Avatar image

باران عزیزی

1398/11/13 06:50 ب.ظ

بعدش ۵۰ متر کرال پشت رفتیم


Avatar image

باران عزیزی

1398/11/13 06:50 ب.ظ

در ادامه ۵۰ متر آزاد رفتیم( کرال سینه )


Avatar image

باران عزیزی

1398/11/13 06:51 ب.ظ

بعد ۵۰ متر پروانه و ۱۰۰ متر پشت را تمرین کردیم


Avatar image

باران عزیزی

1398/11/13 06:51 ب.ظ

همه ی اینارو رکوردگیری کردیم با ثمین جون


Avatar image

باران عزیزی

1398/11/13 06:52 ب.ظ

بعد ۴ در ۵۰ متر انفرادی رفتیم


Avatar image

باران عزیزی

1398/11/13 06:52 ب.ظ

بعدش شنای تیمی آزاد داشتیم


Avatar image

باران عزیزی

1398/11/13 06:52 ب.ظ

در آخر دو طول بازگشت داشتیم، ۶۶ متر


Avatar image

باران عزیزی

1398/11/13 06:54 ب.ظ

من بازگشتم رو قورباغه رفتم.🏊‍♀️🏊‍♀️🏊‍♀️


Avatar image

باران عزیزی

1398/11/13 06:54 ب.ظ

ممنونم از مربی های مهربونم، مهتاب جون، ثمین جون، سارا جون و شکوفه جون ❤❤❤❤🙋‍♀️🙋‍♀️🙋‍♀️🙋‍♀️🌈🌈🌈🌈


Avatar image

درسا آذرشب

1398/11/14 07:04 ب.ظ

با سلام خدمت دوستان عزیز و مربیان پر تلاش و مهربان 💝💕💗💖💞🤗


Avatar image

درسا آذرشب

1398/11/14 07:06 ب.ظ

تا حالا شده ما فکر کنیم چرا شنا می کنیم؟

این سوال پاسخ زیادی دارد اما فواید شنا کردن عبارت اند از:👇👇👇


Avatar image

درسا آذرشب

1398/11/14 07:10 ب.ظ

فواید شنا:🏊‍♀️🏊‍♀️🏊‍♀️👇👇👇👇

1شنا، فشار را از روی ستون فقراتتان برمی‌دارد. این اتفاق تقریباً مشابه تجربهٔ جاذبهٔ صفر است؛ بنابراین شنا کردن برای استخوان‌های شما خوب است و مفاصلتان را سالم نگاه می‌دارد.

2شنا، اکثر عضلات بدن شما را به حرکت می‌اندازد، اما شما به ندرت احساس فشار بیش از حد یا کشیدگی عضلات می‌کنید. شما می‌توانید هر دوره، از تکنیک‌های مختلف شنا استفاده کنید تا انواع عضلات بدنتان را پرورش داده و به عضلات دیگر استراحت دهید.

3شنا یک تمرین کاردیوی عالی‌ست. قلبتان را آموزش و راه صحیح تنفس را به شما یاد خواهد داد و به استقامت بدن و قلبتان می‌افزاید.

4شنا می‌تواند با ایروبیک در آب نیز ترکیب شود تا به شما کمک کند راحت‌تر چربی‌های اطراف باسن و ران خود را بسوزانید.

5شنا به شما کمک می‌کند تا به خوبی به بدن خود شکل دهید. پوست و عضلات شما را ماساژ می‌دهد و از به وجود آمدن چربی‌های ناخواسته جلوگیری می‌کند.

6شنا، از نظر آسیب‌پذیری یکی از کم خطرترین ورزش‌هاست و نسبت به بدنسازی یا ورزش‌های قدرتی خیلی امن‌تر است. این ورزش از مفاصل شما محافظت کرده تا کمتر دچار صدمات مفصلی بشوید.

7شنا کردن، نتایج سلامتی بسیار خوبی برایتان دارد، در حالی که ورزشی با فشار کم است. همهٔ آدم‌ها می‌توانند شنا کنند، حتی کسانی که توانایی ورزش به صورت مؤثر و سنگین را ندارند.

8شنا، انرژی مثبت شما را افزایش می‌دهد و استرس را از جسمتان دور خواهد کرد.

9شنا همچنین کمک می‌کند تا فشار خونتان را کنترل کنید. می‌تواند قلب شما را سالم نگاه دارد.

10شنا باعث خواهد شد تا دستگاه تنفسی‌تان نیز سالم بماند. اگر در آب و هوای خشک و خنک زندگی می‌کنید، در اکثر مواقع در خانه یا در محل کار تان هوای خشک تنفس می‌کنید. تنفس هوای تازه و مرطوب در محیط استخر یا دریا می‌تواند دستگاه تنفسی شما را سالم نگاه دارد.


Avatar image

درسا آذرشب

1398/11/14 07:12 ب.ظ

انواع مسابقات:🏊‍♀️🏊‍♀️🏊‍♀️

شنای امدادی

نوعی شنا که در آن، چهار نفر به صورت گروهی و به‌طور امدادی طول مسیر مسابقه را طی می‌کنند.

شنای استقامت

نوعی مسابقهٔ شنا با مسافت‌های طولانی به وسیله انواع شناها که معمولاً در آب‌های آزاد صورت می‌پذیرد.

شنای مختلط

نوعی مسابقهٔ شنا که در آن از چهار نوع شنای مختلف کرال سینه، کرال پشت، قورباغه و پروانه استفاده می‌شود، و جهت شرکت در این مسابقه که در ماده‌های ۱۰۰ ٬۲۰۰ و ٬۴۰ متر برگزار می‌شوند باید ترتیب را رعایت کنند. ترتیب‌های شنای مختلط عبارت‌اند از:

پروانه

کرال پشت

قورباغه

شنای آزاد (کرال سینه)


Avatar image

درسا آذرشب

1398/11/14 07:13 ب.ظ

شنای آزاد 🏊‍♀️🏊‍♀️🏊‍♀️

نوعی مسابقهٔ شنا که شناگر برای طی کردن مسیر مسابقه مجاز است از تمامی شناهای موجود استفاده کند. البته برای هر طول استخر باید یک شنا را انتخاب کند و تا آخر آن طول همان شنا را انجام دهد به عبارتی در بین مسیر نمی‌تواند شنا را به شنای دیگر تبدیل کند.


Avatar image

درسا آذرشب

1398/11/14 07:18 ب.ظ

تغذیه🍉🍊🍎🍔🍕🍪🎂🍰🍹

✔همواره غذای خیلی کم بهتر است از غذای خیلی زیاد.

✔در فاصله زمان ۴۵ دقیقه مانده به یک مسابقه، چیزی نخورید اما آب یا یک آب میوه کوچک بلامانع است.

✔به هنگام روز، خوردن موز، ماست، بیسکویت و میوه بلامانع است، اما هرگز ۹۰ دقیقه پیش از یک مسابقه، آن‌ها را نخورید.

✔نگذارید بدن شما دچار کم‌آبی شود، لذا آب و آب‌میوه بنوشید.

✔در روز مسابقه، از خوردن خشکبار، گوشت، دونات و غذاهای نپخته خودداری ورزید.

✔اگر شما جزو شناگرانی نیستید که باید شب در فینال شرکت کنید، یک شام خوب بخورید و از خوردن گوشت و غذاهای با چربی زیاد پرهیز کنید.


Avatar image

درسا آذرشب

1398/11/14 07:20 ب.ظ

آزاد

منظور از شنای آزاد این است که در مسابقات این شنا، یک شناگر می‌تواند با هر شیوه‌ای که می‌خواهد شنا کند، مگر در مسابقات مختلط انفرادی یا مختلط تیمی که منظور از شنای آزاد، هر استیلی است به غیر از پشت، قورباغه یا پروانه.


Avatar image

درسا آذرشب

1398/11/14 07:21 ب.ظ

کرال پشت

نوشتار اصلی: کرال پشت

به جز هنگام برگشت، شناگر باید همواره بر پشت قرار داشته باشد. وضعیت طبیعی پشت در شنای پشت می‌تواند شامل یک حرکت چرخشی بدن باشد بشرط اینکه این چرخش نسبت به سطح افقی، ۹۰ درجه یا بیشتر نشود.

در تمام طول مسابقه قسمتی از بدن شناگر باید سطح آب را بشکافد (یعنی باید قسمتی از بدنش بیرون از آب باشد و بردن تمام بدن به زیر آب مجاز نیست).

به استثنای زمان برگشت که شناگر مجاز است تمام بدنش را به زیر آب ببرد و پس از استارت و هر برگشت نیز می‌تواند این عمل را انجام دهد بشرط اینکه مسافتی را که در زیر آب طی می‌کند بیش از ۱۵ متر نباشد.


Avatar image

درسا آذرشب

1398/11/14 07:22 ب.ظ

قورباغه

از آغاز نخستین دستی که پس از استارت و هر برگشت زده می‌شود، بدن شناگر باید بر روی سینه قرار گیرد و شانه‌های او با سطح طبیعی و معمولی آب در یک راستا باشند.

تمام حرکات بازوان باید هم‌زمان و در یک صفحه افقی انجام شوند و حرکت متناوب (یک در میان) نداشته باشند

تمام حرکات پاها باید هم‌زمان و در یک صفحه افقی انجام شوند و حرکت متناوب نداشته باشند.

در مرحله‌ای از حرکت پا که باعث پیشروی و جلو رفتن شناگر در آب می‌شود، پاها باید چرخش خارجی داشته باشد، پای قیچی، پای کرال و پای دلفین پایین رونده مجاز نیست.

در هنگام برگشتها و پایان مسابقه، لمس دیواره باید با هردو دست و به‌طور همزمان‌انجام شود، این تماس می‌تواند در سطح آب یا در بالا یا در زیر آب باشد. تا زمانی که دست‌ها دیواره را لمس نکرده‌اند شانه‌ها باید در صفحه افقی باقی بمانند.

به هنگام هر دوره کامل یک دست و یک پای قورباغه، قسمتی از سر شناگر باید سطح آب را بشکافد (یعنی قسمتی از سر از آب خارج شود).

میزان انرژی مصرفی در این نوع شنا در هر ساعت حدود۵۰۰ تا۶۰۰ کالری است. شنای قورباغه بهترین نوع شنا برای مسافت‌های طولانی و همچنین برای نجات غریق است. زیرا انرژی کمتری طی این نوع شنا مصرف می‌شود و امکان تنفس نیز بیشتر برای شناگر فراهم است


Avatar image

درسا آذرشب

1398/11/14 07:23 ب.ظ

شنای پروانه

در تمام طول مسابقه (به جز در هنگام برگشت) بدن شناگر باید بر روی سینه قرار داشته باشد و از آغاز نخستین دستی که پس از استارت و برگشتها زده می‌شود شانه‌ها با سطح آب در یک راستا باشند.

هر دو دست را باید به‌طور هم‌زمان و در بالای آب به طرف جلو برد و به‌طور هم‌زمان نیز به‌طرف عقب آورد

تمام حرکات پا باید هم‌زمان باشند. حرکات هم‌زمان ساق و کف پا که در صفحه عمودی و به طرف پایین و بالا انجام شوند، مجاز است.

در هنگام برگشتها و پایان مسابقه، هر دو دست باید به‌طور هم‌زمان دیواره را لمس کنند. این تماس هم می‌تواند در سطح آب باشد و هم در زیر یا بالای آب.

این نوع شنا ساختمان بدن را انعطاف‌پذیر و خوش‌اندام می‌سازد، سی دقیقه انجام شنای پروانه در وزن‌های مختلف کالری‌های متفاوتی می‌سوزاند البته سعی کنید حرکات شنای پروانه را درست انجام دهید و از کشش بیخود کمر گردن شانه خودداری کنید.


Avatar image

درسا آذرشب

1398/11/14 07:59 ب.ظ

مراحل مختلف سالتوی کرال سینه

✔در فاصلهٔ ۱۰۰ الی ۲۰۰ سانتیمتری سر از دیواره استخر (بسته به اندازهٔ بدن و قدرت دست‌های شناگر) آخرین کشش دست انجام می‌شود.

✔شناگر به دیواره استخر نگاه می‌کند که آیا این جا سالتو را شروع کند یا پس از یک کشش دیگر.

✔در حالی که تصمیم به سالتو گرفت، دست چپ نباید از آب خارج شود، بلکه در کنار بدن قرار می‌گیرد و دست راست کارش را ادامه می‌دهد تا به کنار بدن برسد. پاها به سمت بالا حرکت می‌رود تا در مرحله بعد به سمت پایین ضربه بزند در این حال حرکت دست به بدن متصل شده و به گردش بدن کمک می‌کند.

✔سر از قسمت گردن به طرف داخل بدن خم می‌شود، کف دو دست طوری می‌چرخد که رو به کف استخر باشد و پاها به هم چسبیده و از قسمت زانو خم می‌شوند.

✔بدن از حالت افقی به روی آب خارج شده زیرا از گردن و کمر خمیدگی افزایش یافته هر دو دست حالت قبل را دارا است و به پایین فشار وارد می‌آورد پاها به قسمت پایین زده می‌شود تا باسن بالا بیاید.

✔بدن از ناحیه ران خمیدگی بیشتری می‌یابد در این حالت بدن متمایل به توقف در حرکتش می‌شود چون مقاومت حاصل از خم شدن بدن در آب باعث آن می‌گردد اگر سرعت حرکت شناگر به اندازهٔ کافی باشد همین سرعت و خم شدن سر و کمر عامل مهمی در چرخش شناگر خواهد بود. در شکل مقابل دست چپ از آرنج خمیده می‌شود و آب را به سوی سر می‌کشاند.

✔در حالی که لگن از خط سر عبور می‌کند دست چپ هنوز آب را به سمت سر می‌کشد که این حرکت به چرخش بدن شناگر کمک می‌نماید کف دست راست به سمت داخل متمایل شده و باعث چرخش بدن حول محور طولی خود می‌گردد پاها دقیقاً به‌طور مستقیم از بالای سر آورده نمی‌شوند.

✔در حالی که پاها به‌طور کامل از آب خارج هستند به طرف بالا و عقب به سمت دیواره استخر پرتاب می‌شوند و این موقعی است که کشش دست به سمت سر نیز کارش پایان یافته‌است. شناگر در این حالت باید بدون این که تأخیری در کل حرکت ایجاد کند به سمت پهلو بچرخد.

✔چرخش عمومی شناگر کامل شده و شناگر باید خودش را در موقعیتی قرار دهد که بتواند به دیواره استخر فشار وارد سازد. دست‌ها دوباره در حال لمس کردن یکدیگرند و به سمت جلو درحرکتند و چرخش به سمت پهلو ادامه دارد

✔پاها در حال فشار به دیواره استخر هستند و این کار با باز شدن مفاصل زانو صورت می‌گیرد، در عین حال مفاصل آرنج‌ها با باز شدنشان دست‌ها را به سمت جلوی بدن می‌کشند.

✔در مرحله آخر فشار پا به دیواره استخر که با باز شدن مفصل مچ پا همراه است، شانه‌ها در آخرین مرحله چرخش حول محور طولی بدن هستند، بازوها کشیده و سر در بین آن‌ها قرار گرفته و بدن در حالت کاملاً کشیده بر روی آب سر می‌خورد.

✔شناگر باید بدنش را نسبت به عمق آب تنظیم نماید و این کار توسط هدایت دست‌ها صورت می‌گیرد.

✔بدین روش که با گرفتن دست و سر به سمت بالا، بدن در عین سر خوردن به سطح آب نزدیک می‌شود.

✔چنانچه زیاده از حد در عمق آب باشد با یک یا دو ضربه پا بدن را به سطح آب نزدیک می‌سازد و اگر در عمق صحیح قرار داشته باشد شروع به ضربات پا و کشش می‌نماید.


Avatar image

درسا آذرشب

1398/11/14 08:01 ب.ظ

شنای قورباغه گونه‌ای از ورزش شنا است. شنای قورباغه قدیمی‌ترین و رایج‌ترین گونه شنا است. دلیل این امر این است که در این نوع از شنا، شناگر قادر به تنفس راحت در حین شنا نیز هست. در استخرها گونه‌هایی از شنا که در آغاز به شناگران آموخته می‌شود معمولاً اول شنای کرال سینه و شنای قورباغه‌است.

شنای قورباغه یکی ازچهارنوع شنای اصلی است که مسابقات آن رسماً برگزار می‌شود و در عین حال این شنا علاقه‌مندان بسیاری دارد، زیرا احتیاج کمتری به صرف انرژی نسبت به شنای کرال سینه دارد. یادگیریش آسان است. این شنا برای مسافت‌های طولانی مناسب است، علاوه بر این، شنای قورباغه هم جهت شنا کردن در دریا وهم در موقع نجات غریق مفید است. کندترین نوع شنا بین چهارنوع شنای اصلی است.

این شنا در واقع به این شکل انجام می‌شود که بدن درحالتی افقی بر روی آب قرار گرفته؛ هر دو دست، آب را از جلو گرفته و توسط کف و ساعد به طرف عقب و زیر شکم می‌کشند و از همان زیر آب، به جلو آمده کشیده می‌شوند و مجدداً عمل کشش آب توسط دست‌ها انجام می‌گردد. پاها نیز توسط فشار و ضربه‌ای که به آب وارد می‌آورند آب را به عقب می‌رانند. بدین روش که هر ضربه توسط کف پا زده می‌شود و برای اینکار مفصل ضربه و فشار لازم به آب وارد می‌شود. این نوع شنا را بعضی از مربیان قورباغه تجارتی نام گذاشته‌اند.


Avatar image

درسا آذرشب

1398/11/14 08:02 ب.ظ

عملکرد پاهای قورباغه

بدن به حالت شناور روی آب قرار می‌گیرد. ساق پا ابتدا به سمت باسن خم می‌شود. در ناحیه تهیگاه خمیدگی ملایمی نیز ایجاد می‌شود. زانوها به اندازه ۱۵ سانتی متر در هنگام خم شدن زانوها از یکدیگر فاصله می‌گیرند، اندک زمانی قبل ازآنکه پاشنهٔ پاها به باسن برسند، پنجه پاها به طرف نازک نی و زانو کشیده می‌شوند و پاشنهٔ پاها به داخل نزدیک می‌شوند . اکنون ساق پا همزمان از طرفین حرکت کرده و دایره‌ای را در جهت عقب ترسیم می‌کند و کف پاها نیز با فشار خود آب را به عقب می‌رانند.

به محض اینکه مرحله فشار تمام شد، پاها به‌طور کشیده و مستقیم در مجاورت یکدیگر در داخل آب قرارمی‌گیرند. ضربه‌های پای شنای قورباغه باید توسط تخته شنا به منظور به دست آوردن تکنیک و مکانیک صحیح حرکت آن انجام شود. به وسیلهٔ تخته شنا، شناگر و مربی بهتر متوجه می‌شوند که ضربه‌های وارده یا حرکت‌های انجام شده توسط پاها به چه میزان تأثیر داشته و چقدر باعث جلو رفتن شناگر می‌شود و در عین حال حالت و شرایط پاها کاملاً مشخص می‌شود. اما باید توجه داشت که در هنگام استفاده از تخته شنا و پا زدن با آن، دست‌ها کشیده شود و تخته را به جلو متمایل سازد و درعین حال شانه‌ها را کاملاً به پائین و داخل آب فرو ببرد.

باید توجه داشته باشید که پاشنه‌های پا از سطح آب خارج نگردد و اگر چنین موردی را در موقع آوردن پا به جلو مشاهده کردید، باید زانوها را کمی بیشتر به زیر لگن خاصره و باسن برده و به شکم نزدیک سازید. این عمل باعث می‌شود که پاشنه پاها به پائین برود، یعنی جائی که باید باشد. و وقتی پاشنه‌های پا در زیر سطح آب باشد نشان می‌دهد که نیروی وارده توسط کف پا کاملاً اثر می‌نماید. در شنای قورباغه حرکت‌های پا بسیار مهم است. زیرا ۵۰ در صد پیشروی بدن در آب مرهون ضربه‌های پا به خصوص از ناحیه کف پا می‌باشد.

درعین حال باید در نظر داشت که در بین شناگران قورباغه رو، بعضی‌ها حرکت دستشان قوی است و باعث پیش روی بیشترشان می‌شود و بعضی دیگر حرکت پاهایشان. ضربه پاها باید حتی المقدور با کف پا باشد و بدین علت است که لازم است مچ پاها به‌طور کامل دارای انعطاف‌پذیری باشند. برای اینکه مشخص شود که مفصل مچ پای شناگر به اندازه کافی دارای جنبش پذیری است یا نه، آزمایش ساده‌ای وجود دارد. بدین طریق که شناگر مستقیم می‌ایستد، در حالیکه پاهایش نزدیک به هم است و دست‌هایش را پشت سر نگه داشته سعی می‌کند در همان حالت بنشیند و باسن او به پاهایش بچسبد. اگر نتواند چنین کند و پاشنه‌ها از زمین جدا شود یا به عقب بیفتد، نشانه این است که مفصل مچ به اندازه کافی جنبش پذیر نیست. البته در بعضی‌ها به علت سفت بودن تا ندون آشیل یا کشیده نبودن عضلات ساق قادر نیستند این آزمایش را به خوبی انجام دهند. جهت جنبش پذیری مفاصل، شناگر باید در خشکی خوب تمرین کند.


Avatar image

بهار تقوی

1398/11/14 09:22 ب.ظ

با سلام و خسته نباشید💋❣


Avatar image

بهار تقوی

1398/11/14 09:22 ب.ظ

ما اول با وزنه ۲۰۰ وارم رفتیم


Avatar image

بهار تقوی

1398/11/14 09:22 ب.ظ

بعد ۵ تا ۱۰۰ دریل داشتیم


Avatar image

بهار تقوی

1398/11/14 09:23 ب.ظ

سپس کمی سرعتی کار کردیم


Avatar image

بهار تقوی

1398/11/14 09:23 ب.ظ

و همینطور رکورد ۴ در ۶۶ مختلط رو دادیم


Avatar image

بهار تقوی

1398/11/14 09:24 ب.ظ

و در آخر هم با شکوفه جون ی طول سینه رفتیم🏊‍♂️


Avatar image

بهار تقوی

1398/11/14 09:24 ب.ظ

متراژ ۳۰۰۰ متر شد✔


Avatar image

بهار تقوی

1398/11/14 09:24 ب.ظ

با تشکر🌹💟❣🌸


Avatar image

درسا آذرشب

1398/11/14 11:57 ب.ظ

اشتباهات رایج و روش تصحیح آن در شنای قورباغه

اشتباه: زانوها بیش از حد معمول از یکدیگر جدا و باز شوند.

اصلاح: زانوها نباید بیش از عرض شانه از یکدیگر جدا شوند.

اشتباه: کشیدگی پنجه پاها در هنگام وارد کردن فشار توسط کف پا به آب .

اصلاح: کف پا به طرف خارج چرخانیده شود و پنجه پاها به طرف انگشت کوچک پا رانده شود.

اشتباه: کشیدن زانو به زیر شکم

اصلاح : کف پاها درابتدای مرحله فشارباید به سطح آب متمایل باشد.


Avatar image

درسا آذرشب

1398/11/14 11:59 ب.ظ

اشتباهات معمول در پای کرال سینه

زانو بیش از اندازه خم باشد و حرکت از ساق پا صورت گیرد.

درهنگام زدن پای کرال پاشنه‌ها را دور از یکدیگر نگه دارند

بالا نگاه‌داشتن سر و صورت از سطح آب

پنجه پا کشیده شود و مچ پا حرکتی انجام ندهد.

نزدیک بودن بیش از اندازه پاها به یکدیگر.


Avatar image

درسا آذرشب

1398/11/15 12:01 ق.ظ

وضعیت سر در شنای کرال سینه

چشم‌ها یک متر یا دو متر جلوتر و به نقطه‌ای در کف استخر نگاه می‌کنند. خط برخورد آب با سر، نزدیک به خط رویش موی سر در بالای پیشانی است. سر تا حدی ثابت و در یک وضعیت مرکزی قرار می‌گیرد، به جز زمانی که برای نفس‌گیری می‌چرخد


Avatar image

درسا آذرشب

1398/11/15 11:17 ب.ظ

با تشکر از مهتاب جون و سارا جون و شکوفه جون و سمین جون و دوستان عزیز 💖💗💕💝💞💟❣💋

نوشتن یک نظر

این فرم نام، ایمیل، آدرس IP و محتوای شما را جمع‌آوری می‌کند تا بتوانیم نظرات درج شده در وب‌سایت را پیگیری کنیم. برای اطلاعات بیشتر خط‌مشی رازداری و شرایط استفاده< /a> که در آن اطلاعات بیشتری در مورد مکان، چگونگی و چرایی ذخیره داده های شما دریافت خواهید کرد.
افزودن نظر

ارتباط با نویسنده

x