نگرشی کوتاه در مورد ازن

مطلبی از هلنایزدان پرستی

تغذیه در شنا

مطلب از تندیس کوروشی

شنا از جمله ورزش هایی است که نیاز به دوره های تمرینی سخت دارد. بطور معمول هر شناگر حرفه ای هفته ای 3-2 جلسه تمرین 6 ساعته خواهد داشت. علاوه بر این تمرینات که در آب انجام می شود، ممکن است در برنامه تمرینی این ورزشکاران تمرینات ایروبیک از قبیل دو یا دوچرخه سواری نیز منظور شود.

مرحله چهارم نفس گیری در كرال سینهBREATHING

مطلب از تندیس کوروشی

مرحله چهارم نفس گیری در كرال سینهBREATHING

 

یكی از قسمت های مهم شنای كرال سینه ، هواگیری است و این مرحله همان تخلیه ی هوای ذخیره شده ی ششها در آب است . كار خالی كردن هوا در آب باید در همان مراحل اول به خوبی آموزش داده شود . اگر چه در ابتدا اینكار كمی مشكل است ، ولی پس از كمی تمرین شاگرد كم كم به طریقه ی تخلیه ی هوا در آب آشنا شده و عادت می كند .

نکاتی درباره انواع شنا

مطلب از تندیس کوروشی

آب متحد طبیعی ما در ورزش است. آب وزن بدن را سبک می‌کند،‌ جریان خون را تحریک می کند، از ما در مقابل آسیب‌ها محافظت‌ می‌کند، و روحیه ما را بالا می‌برد. آب به طور همزمان آنقدر مقاومت در برابر ما ایجاد می‌کند که به ما امکان می‌دهد عضلات‌مان را به کار اندازیم. بنابراین تعجبی ندارد که شنا کردن یکی از پرطرفدارترین راه‌ها برای حفظ - یا بازیابی- آمادگی جسمی و روانی است.

تاریخچه شنا در ایران

مطلب از آناهیتا نوروزی

تاریخچه شنا در ایران
شنا (swimming)به عنوان یک ورزش، در ایران، پیشینه کوتاهی دارد ولی به طور کلی هم این رشته از ورزش به نسبت دیگر رشته‌ها در کشور ایران چندان پیشرفتی حاصل نکرده‌است.

مطالب آموزش شنا و واترپلو

آموزش شنا و واترپلو

برای تمام سنین

RSS